نوشته شده توسط : پرنیان

سرامیک کف از مهم‌ترین مصالح در ساختن بنا به شمار می‌رود و انتخاب مناسب آن مستلزم آشنایی با انواع سرامیک کف است. به دلیل گستردگی کف بنا، در هر فضایی سرامیک کف تأثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داشته و به همین دلیل انتخاب بهترین نوع اهمیت زیادی دارد. همچنین کف هر محیطی نیازمند انتخاب نوعی سرامیک کف با دوام مشخص است تا در اثر استفاده آسیب ندیده و دچار مشکل نشود.

با توجه به قدمت کاشی‌سازی در ایران،‌ تولیدکنندگان بسیاری در این عرصه مشغول فعالیت هستند و نمونه‌های ایرانی از لحاظ کیفیت و طرح و نقش، قابلیت رقابت با تمامی برندهای خارجی را دارند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا انواع سرامیک کف و کاربرهای آن را در فضاهای گوناگون بررسی کرده و اطلاعاتی در این خصوص خدمت شما ارائه نماییم تا بتوانید با دید باز و اطلاعات کافی سرامیک مناسب برای کف منزل، محل کار و … را انتخاب کنید.

تقسیم‌بندی سرامیک کف از نظر استقامت

سرامیک‌‌های کف ساختمان از نظر استقامت و درجه سختی انواع گوناگونی دارند و در فضاهای مختلف از ساختمان نیاز است تا از سرامیک‌هایی با درجه سختی مختلف استفاده شود. هر چه درجه سختی سرامیک بیشتر باشد، مقاومت بسیار بالاتری در برابر عوامل خارجی مانند تغییرات دما، باران، یخزدگی،‌ ساییدگی و … خواهد داشت. درجه سختی سرامیک‌ها با توجه به دما و نوع متریال مخلوط شده با خاک رس در تهیه سرامیک، تغییر می‌کند.  بنابراین با توجه به فضاهایی که سرامیک در آن قرار می‌گیرد نیاز است تا از انواع مختلف این مصالح ساختمانی استفاده شود.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

سرامیک کف



:: برچسب‌ها: سرامیک کف , سرامیک کف چیست , خرید سرامیک کف , سرامیک , خرید سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

سرامیک راه پله، ایده برتر در طراحی

سرامیک، بهترین نوع متریال مورد استفاده در راه پله های ساختمان به شمار می‌رود و در میان انواع پوشش های دیوار وکف راه پله‌ها، سرامیک، رایج‌ترین نوع است. استفاده از سرامیک در راه پله ‌های ساختمان مزیت های بی‌شماری داشته و به دلیل این مزیت‌ها نسبت به دیگر پوشش های سقف وکف، از محبوبیت بالاتری برخوردار است. سرامیک، جلوه‌ای شیک و زیبا به راه پله های منزل یا محل کار شما خواهد داد و محیط را جذاب و لوکس می‌کند.

در انتخاب سرامیک راه پله لازم است نکات ساده‌ای را مدنظر داشته باشید تا پس از اتمام کار،‌ بتوانید رضایت صددرصدی را از تغییرات انجام شده کسب نمایید. در این راستا به انواع موضوعات از قبیل: ابعاد راه پله‌ها، میزان نور فضا، سبک دکوراسیون منزل، فضای قرار گرفتن راه پله‌ها، نوع کاربری راه پله و … توجه می‌شود. در ادامه این مطلب به صورت مفصل در این باره صحبت کرده و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سرامیک دیوار و کف در راه پله‌ها

سرامیک‌ هایی که در راه پله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای انواع گوناگونی هستند و سرامیک های دیوار و کف تفاوت‌ هایی با هم دارند. سرامیک های راه پله به دو نوع براق و مات تقسیم بندی می‌شوند.

سرامیک های براق دارای لعاب براق بوده و به هیچ وجه گزینه مناسبی برای کف راه پله‌ها محسوب نمی‌شوند. زیرا سطحی لغزنده دارند و امکان سُر خوردن و آسیب دیدن افراد در زمان استفاده بسیار زیاد است. از این نوع سرامیک برای دیوار راه پله‌ها استفاده می‌شود تا با جلوه جذابی که در زمان بازتاب نور دارند، زیبایی فضا را دوچندان کنند. سرامیک‌ های براق راه پله‌ها را بزرگ‌تر و پرنورتر نشان می‌دهند و دارای سطحی صیقلی و مقاوم در برابر نفوذ آب هستند.

سرامیک‌های مات یا بدون لعاب نیز دسته دیگری از سرامیک های مورد استفاده در راه پله هستند. این نوع از سرامیک‌ها برای کف راه پله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا امکان لغزندگی و سُر خوردن بر روی این سرامیک‌ها بسیار کم بوده و دارای دوام بالایی هستند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

سرامیک راه پله، ایده برتر در طراحی



:: برچسب‌ها: سرامیک راه پله , خرید سرامیک راه پله , خرید سرامیک , سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

کاشی و سرامیک در میان انواع دیوارپوش و کفپوش دارای بالاترین درجه مقاومت نیز هستند. این محصولات در برابر مواد شوینده، نور خورشید، تغییرات دما، ضربه‌های ملایم و … مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند. اما داشتن طول عمر بالا تنها به کیفیت این مصالح بستگی نداشته و نوع نگهداری شما از کاشی و سرامیک نیز در طول عمر و حفظ کیفیت این محصولات نقش به‌سزایی دارد.

برای داشتن محصولی همواره زیبا و براق لازم است تا در مورد نحوه نگهداری از این محصولات اطلاعات کافی داشته باشیم و به درستی به نظافت و استفاده از کاشی و سرامیک بپردازیم. در ادامه این مطلب به بررسی روش‌های حفظ کیفیت کاشی و سرامیک می‌پردازیم. همچنین نکاتی در خصوص انتخاب کاشی و سرامیک با استحکام مناسب برای فضاهای مختلف را یادآور خواهیم شد تا بتوانید مناسب‌ترین نوع کاشی و سرامیک را برای فضا انتخاب کنید. همچنین روش تعویض کاشی‌های شکسته را آموزش خواهیم داد.

جلوگیری از ایجاد سایش روی کاشی و سرامیک

برخی از آلودگی‌ها باعث ایجاد سایش روی کاشی و سرامیک می‌شوند. این آلودگی‌ها روی لعاب کاشی و سرامیک خطوط ریزی ایجاد کرده و در طولانی مدت ظاهر کاشی و سرامیک را از بین می‌برند. برای مثال وجود شن و غبار درشت روی کاشی و سرامیک می‌تواند باعث ایجاد سایش و کوتاه شدن عمر محصولات شود. به همین علت لازم است تا از برخورد این آلودگی‌ها با سطح کاشی و سرامیک جلوگیری نمایید.

در فضاهایی که افراد با کفش تردد می‌کنند مانند مراکز خرید و یا لابی ساختمان، لازم است تا قبل از در ورودی یک پادری مناسب قرار دهید تا قبل از ورود شخص به محیط، شن‌ها و گرد و غبار چسبیده به کفش‌های افراد پاک شده و به داخل محیط انتقال نیابد. در زمان جابه‌جایی لوازم نیز لازم است تا از کشیدن انواع اثاث و لوازم منزل روی سطح کاشی و سرامیک خودداری کنید. زیرا ممکن است قسمتی از پایه‌های لوازم منزل تیز و زبر باشد و روی سطح کاشی و سرامیک خراش ایجاد کند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

نگهداری از کاشی و سرامیک



:: برچسب‌ها: نگهداری از کاشی و سرامیک , نگهداری از کاشی , نگهداری از سرامیک , کاشی و سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

از هنرهای دستی جذاب و زیبا که هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نداده، هنر کاشی شکسته است. هنر کاشی شکسته با نام‌های دیگری مانند کاشی معرق، سرامیک شکسته، نقاشی سرامیکی و … نیز از آن یاد می‌شود، سال‌هاست ریشه در فرهنگ و اصالت هنر ایرانی دارد. استفاده از کاشی در بناهای ایرانی از دیرباز مرسوم بوده است و هنر کاشی معرق به عنوان یکی از صنایع‌دستی خارق‌العاده و زیبا، در بناهای قدیمی ایرانی هم قابل مشاهده است.

در هنر کاشی معرق، از انواع سرامیک شکسته، کاشی‌های شکسته، موزائیک و سنگ‌ها در کنار هم استفاده می‌شود. هنرمند پس از اجرای طرح روی سطح مورد نظر، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف این ابزار را در کنار هم به صورت هدفمند قرار می‌دهد و گاه برای رسیدن به ابعاد و شکل مورد نظر، خود اقدام به خرد کردن کاشی می‌کند و طرح‌های زیبا و بی‌بدیل می‌آفریند.

در عبور از عصر سنت به مدرنیته، بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی جایگاه خود را از دست داده و به فراموشی سپرده شده‌اند. اما هنر کاشی معرق به عنوان یکی از هنرهای اصیل و جذاب ایرانی، با کمی تغییر در سبک و سیاق طراحی‌ها، جایگاه خود را در زندگی مدرن امروزه حفظ کرده و با قرار گرفتن در بسیاری از فضاها، روح اصیل ایرانی را به محیط می‌بخشد. هنر کاشی معرق در بسیاری از محیط‌ها در ابعاد گوناگون قابل مشاهده است.

از کاشی معرق در زیباسازی شهر در ابعاد بزرگ استفاده می‌شود. در بسیاری از مراکز خرید، قطارهای بین شهری، پارک‌ها، آبنماها و سایر فضاهای عمومی شاهد تزئین دیوار در ابعاد گوناگون با این هنر زیبا هستیم. این هنر اصیل ایرانی جایگاه خاصی در منازل نیز داشته و تابلوهای تولید شده به این روش در دو سبک سنتی و مدرن دارای طرفداران زیادی هستند.

برخی نیز در منزل دیواری خاص را به استفاده از این هنر اختصاص می‌دهند تا زیبایی کاشی شکسته نمود بیش‌تری در منزل داشته باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا سایر ویژگی‌های این هنر باستانی و جذاب، که امروزه به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده است، را بیان کرده و معرفی کنیم.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

همه چیز درباره کاشی شکسته



:: برچسب‌ها: کاشی شکسته , خرید کاشی شکسته , کاشی شکسته چیست , مشخصات کاشی شکسته ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

امروزه سهم زیادی از وظیفه زیباسازی و مقاومت فضاهای مختلف از ساختمان بر عهده کاشی و سرامیک قرار دارد. این محصولات از گذشته تا به امروز نقش زیادی در ساختمان‌سازی داشته‌اند و دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. با پیشرفت علم و صنعت ما شاهد افزایش دوام و کارایی کاشی و سرامیک بوده‌ایم و همینطور کاربردهای این محصولات افزایش زیادی داشته است.

نحوه تولید کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک‌ به محصولاتی گفته می‌شود که پایه‌ای بر اساس خاک رس دارند و توسط لعابی سخت پوشش داده شده و در کوره به مقاومت می‌رسند. در تولید کاشی و سرامیک‌های جدید از انواع خاک رس، سنگ، فلز، کوارتز، فلدسپات، ماسه و … استفاده شده است. با توجه به مورد استفاده کاشی و سرامیک و میزان مقاومت آن، این مواد در درصدهای گوناگون با یکدیگر ترکیب شده و پایه کاشی و سرامیک را تشکیل می‌دهند.

سپس از این ملات تولید شده، قالب‌گیری انجام می‌شود و محصولاتی در سایزهای مختلف برای مصارف گوناگون، قالب‌گیری می‌شود. کاشی‌های قالب‌گیری شده را به دستگاه خشک‌کن انتقال می‌دهند. توجه کنید که در این قسمت بِیس اولیه کاشی تولید شده و کاشی هنوز خام است. از این پس کارخانجات مختلف از یکی از این دو روش برای تولید کاشی و سرامیک استفاده می‌کنند. روش اول پخت دو آتشه است. در این روش ابتدا کاشی را به کوره برده تا پخت اولیه انجام شده و کاشی سخت شود.

سپس از لعاب روی کاشی استفاده می‌کنند و مجدد کاشی را داخل کوره قرار می‌دهند تا پخت نهایی انجام شود. دقت نمایید که در دو مرحله کاشی و سرامیک پخته خواهد شد. در روش دوم که در برخی از کارخانجات کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ پس از خروج کاشی از دستگاه خشک‌کن، سطح کاشی را به لعاب آغشته کرده و سپس به کوره هدایت می‌کنند.

در این روش تنها یک بار کاشی در کوره قرار می‌گیرد و پخته می‌شود. روش پخت تک‌آتشه پیچیدگی‌هایی دارد و در صورت خطا، احتمال ضایعات در تولید بالاتر می‌رود بنابراین بسیاری از کارخانجات برای تولید کاشی و سرامیک از روش دوآتشه استفاده می‌کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

کاشی و سرامیک



:: برچسب‌ها: کاشی و سرامیک , کاشی , سرامیک , خرید کاشی و سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

ه دلیل تنوع بسیار بالا در طرح،‌ رنگ و ابعاد کاشی حمام و سرویس بهداشتی، گاهی انتخاب از میان انبوه محصولات، دشوار به نظر می‌رسد. حال که تصمیم به تغییر دکوراسیون فضای حمام و سرویس بهداشتی منزل گرفته‌اید، لازم است تا نکاتی را در خصوص انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته و رضایت کامل را پس از اجرای طرح مورد نظر، کسب نمایید.

در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام لازم است تا سه نوع کاشی تهیه کنید. اولین کاشی مربوط به کف سرویس بهداشتی و حمام است. دو نوع کاشی هم برای قسمت دیوار لازم دارید تا بهترین دیزاین را برای این بخش از منزل داشته باشید. رنگ کاشی مورد استفاده نیز در زیباتر نشان دادن فضا اهمیت زیادی دارد. همچنین توجه به ابعاد سرویس‌های بهداشتی بسیار مهم به نظر می‌رسد. در ادامه مطلب تمامی این موارد را به طور دقیق بررسی می‌کنیم تا جهت انتخاب کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام ایده‌های جدیدی در اختیار شما قرار دهیم.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

اصول انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی



:: برچسب‌ها: انتخاب کاشی حمام , خرید کاشی , کاشی , خرید کاشی حمام , کاشی حمام ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

استفاده از کفپوش‌های چوبی همواره مورد علاقه افراد بوده است و این نوع از کفپوش با ایجاد ظاهری طبیعی برای دکوراسیون‌‌هایی با سبک روستیک و آنتیک، انتخاب اول به شمار می‌روند. کفپوش‌های چوبی فضا را دلنشین و گرم جلوه داده و با ایجاد محیطی چشم‌نواز و خواستنی، گرمای طبیعت را به فضا هدیه می‌دهند.

در صورت تمایل به استفاده از این نوع کفپوش و همچنین دیوارپوش در فضا، گزینه‌های متفاوتی مقابل شما قرار دارد. پارکت، لمینیت، سرامیک‌های طرح چوب و … از موارد آشنا در این کار به شمار می‌رود که با توجه به فضا، بودجه و … می‌توانید از میان گزینه‌های ذکر شده دست به انتخاب زده و زیبایی خاص طبیعت را به محیط بیاورید. در این میان استفاده از سرامیک طرح چوب (سرامیک طرح پارکت) محبوبیت بالاتری دارد. این نوع از سرامیک تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی داشته و ابعاد متفاوتی را به شما ارائه می‌دهد.

در سال‌های اخیر استفاده از سرامیک طرح چوب بسیار رایج شده و این نوع متریال برای پوشش دیوار و کف گزینه مناسبی است. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد تمایل زیادی به استفاده از این نوع پوشش در فضا دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا برای انتخابی صحیح بیش‌تر با این نوع سرامیک آشنا شده و همچنین مزایای استفاده از آن را بررسی کنیم.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

سرامیک طرح چوب



:: برچسب‌ها: سرامیک طرح چوب , خرید سرامیک طرح چوب , سرامیک , خرید سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

آشپزخانه از مهم‌ترین فضاها در هر منزلی به شمار می‌رود و زیباسازی آن اهمیت زیادی دارد. تمامی افراد خانواده به نوعی با این فضا در ارتباط هستند و به آن رفت و آمد می‌کنند. در گذشته آشپزخانه‌ها به طور کامل در دید نبود و فقط اعضای خانواده به آن بخش دسترسی داشتند. آشپزخانه اتاقی کوچک و دور از دید مهمانان به شمار می‌رفت و در گوشه‌ای از حیات یا داخل منزل قرار داشت و در آن نیز بسته می‌شد.

در معماری امروزه این محیط به طور کامل از سایر بخش‌های منزل قابل مشاهده بوده و تأثیر زیادی در زیبایی کل منزل دارد. به همین علت به زیبایی آشپزخانه در معماری جدید توجه زیادی شده است و برای طراحی منزل اول در خصوص طراحی آشپزخانه تصمیم‌گیری می‌شود. قبل از انتخاب هر پارامتری در آشپزخانه لازم است تا تکلیف را در خصوص نوع دکوراسیون مورد علاقه خود مشخص کنید.

به دکوراسیون مدرن علاقه دارید یا سبک کلاسیک؟ سپس به انتخاب دست بزنید. در ایجاد آشپزخانه‌ای جذاب و رویایی انتخاب‌های گسترده‌ای پیش روی شما قرار دارد. شما باید کابینت، فضاهای بین‌کابینتی و در نهایت کف آشپزخانه را طراحی کرده و سپس به دنبال چیدمان وسایلی متناسب با این فضا باشید.

 

برای خرید کاشی و مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه



:: برچسب‌ها: انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه , خرید کاشی , کاشی ,  رنگ کاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()