نوشته شده توسط : پرنیان

در گذشته افراد از حمام‌های عمومی استفاده می‌کردند و با وجود حمام در فضای خانه، به دلایل مختلف این فضا بلا استفاده می‌ماند. یکی از دلایل عدم استفاده از حمام در منزل معضلات گرم کردن آب بود. زیرا آبگرمکن‌ها به شکل امروزی وجود نداشتند و گاز شهری نیز نبود و مشکلات زیادی در این خصوص به وجود می‌آمد. همچنین در فضای حمام از عایق مناسبی استفاده نمی‌شد و امکان نشت آب به فضای بیرون و نم دادن دیوار وجود داشت. با وجود تمامی این دلایل، افراد تمایل به استفاده از حمام‌های عمومی داشتند و حمام در داخل منازل بلا استفاده می‌ماند.

پس از گذشت سال‌ها و ورود گاز شهری به منازل، استفاده از حمام در داخل منزل رایج شد و حمام‌ها به مرور شکل امروزی خود را پیدا کردند. امروزه در تمامی منازل از حمام‌های شخصی استفاده می‌شود و در آپارتمان و ویلاهای بزرگ، داخل هر اتاق یک حمام جداگانه قرار دارد که مختص استفاده هر فرد است. با وجود مشغله‌های زندگی امروزه، پس از یک روز کاری پر مشغله و پر از هیاهو، با یک دوش آب گرم انرژی خود را بازیافته و به آرامش می‌رسیم. به همین علت دیزاین و زیباسازی فضای حمام از اهمیت زیادی برخوردار است.

حمام باید محیطی باشد تا در آن احساس آرامش کنیم و با علاقه قدم به این فضا بگذاریم. امروزه توجه ویژه‌ای به این قسمت از منزل می‌شود و سبک دیزاین حمام دچار تغییرات زیادی شده است. استفاده از کابینت‌های ضد آب برای جمع کردن لوازم و مرتب بودن این بخش، استفاد از نورپردازی‌های زیبا، آینه‌کاری‌های شیک و جذاب و … بخشی از تغییرات ایجاد شده در حمام‌ها هستند. مهم‌ترین بخش در زیباسازی فضای داخلی حمام، انتخاب کاشی حمام مناسب است.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

کاشی حمام ۲۰۲۱



:: برچسب‌ها: کاشی حمام,کاشی,خرید کاشی,خرید کاشی زیبا,کاشی زیبا ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

امروزه کفپوش‌های متفاوتی برای پوشش دادن کف فضاهای مختلف تولید می‌شوند که هر یک جنسی خاص داشته و از متریال متفاوتی در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. کفپوش‌های سه‌بعدی، کفپوش‌های پی وی سی، پارکت، سرامیک و … از نمونه‌های این محصولات هستند که هر فردی با توجه به سلیقه شخصی و نوع دکور فضا به انتخاب این محصولات دست می‌زند.

هر یک از این کفپوش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در زمان انتخاب جلب توجه کرده و باید به آن‌ها توجه ویژه داشت تا بتوان انتخابی صحیح انجام داد و از نتیجه کار رضایت کامل را کسب نمود. اگر قصد انتخاب و تعویض کفپوش محیط را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی ساده و پر اهمیت را در خصوص تهیه کفپوش مناسب خدمت شما یادآور شویم تا بتوانید با دید باز نسبت به انتخاب اقدام نمایید.

ویژگی‌های کفپوش پارکت

با توجه به سرشت انسان و علاقه او به زیبایی‌های طبیعی، افراد علاقه زیادی به استفاده از کفپوش‌های چوبی نشان می‌دهند. زیرا این کفپوش‌ها طبیعی بوده و آرامش را به فضا هدیه می‌کند. پارکت‌ها زیبا هستند و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند. پارکت‌ها به صورت مستقیم از چوب درختان تهیه می‌شوند. چوب درختان به قطعات نازک برش داده می‌شود و توسط چسب در کف فضا نصب شده و برای براق شدن و ایجاد مقاومت روی آن نیز از لاک رزین استفاده می‌کنند. پارکت بسیار زیبا بوده و جذابیت و گرمای زیادی در فضا ایجاد می‌کند. اما این نوع از کفپوش علاوه بر زیبایی،‌ معایب زیادی دارد که به بیان آن می‌پردازیم.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

سرامیک طرح پارکت



:: برچسب‌ها: سرامیک طرح پارکت , خرید سرامیک طرح پارکت , سرامیک , خرید سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

از ابتدای حیات بشر تا کنون، ساختمان‌سازی دستخوش تحولات بسیار زیادی بوده است که همگی این تغییرات در مسیر زندگی راحت‌تر افراد قرار دارد. همچنین توجه به زیبایی فضا نیز از تمایلات روحی انسان بوده و در سرشت انسان نهادینه شده است. بنابراین از گذشته تا به امروز بشر در زیباتر کردن فضای زندگی خود تلاش کرده و در این راستا، صنایع جدیدی را ابداع نموده است.

سفال، پدر تولید کاشی سرامیک در ایران

یکی از تغییرات محسوس و شگفت‌انگیز در صنعت مصالح ساختمانی،‌ سفال است. سفال‌ها در ابتدا و در سال‌های زیادی قبل از میلاد مسیح از خاک و گلی که از کف رودخانه به دست می‌آمد و توسط قالب‌هایی شکل داده می‌شد به صورت کاملا دستساز تولید و در مقابل آفتاب خشک می‌شدند. اما برای زیبایی بیش‌تر این محصولات روی آن‌ها نقش‌هایی با ظرافت ایجاد شده و توسط رنگ به زیبایی بیش‌تری می‌رسید. در ایران نیز خاک رس را برای چسبندگی بیش‌تر با موادی مانند کاه ترکیب می‌کردند و سفال می‌ساختند. اما این سفال تولید شده کیفیت و دوام بالایی نداشت و به سادگی دچار آسیب می‌شد.

انسان پس از مدتی دریافت که با حرارت دادن سفال تولید شده می‌تواند استحکام و دوام محصول را بالاتر ببرد. به همین دلیل اقدام به ساخت کوره کردند و کوره‌هایی گنبدی‌شکل برای این منظور ساخته شد. اما دمای کوره‌ها قابل کنترل نبود و همین مسئله موجب تولید سفالی نامرغوب با سطحی متخلخل می‌شد. پس از گذشت سال‌ها و آزمون و خطای زیاد در این راستا،‌ سفال با کیفیت و دوام بالا تولید شد و برای دوام بیش‌تر روی این سفال‌ها از لعاب استفاده کردند. چرخ‌های سفالگری نیز ابتدا در تمدن‌هایی نظیر یونان ابداع شده و از آن در تولید ظروف استفاده می‌شد.

با استفاده از چرخ‌های سفالگری، تولید ظروف بسیار راحت‌تر و زیباتر انجام می‌گرفت و با قرار گرفتن لعاب روی ظروف و پخت در کوره، به دوام این محصولات افزوده می‌شد. در ایران نیز در قسمت‌های کویری و بخش‌های مرکزی،‌ سفال‌هایی با قدمت هشت هزار ساله وجود دارد که نشانه داشتن ریشه عمیق این هنر در کشور است. کلمه سفال به هر نوع شی تولید شده از خاک‌های ثانویه (شناخته شده‌ترین: خاک رس) اطلاق می‌شود که در حرارت بالا پخته شده و دارای سطحی متخلخل است. اغلب افراد به محصولاتی فاقد لعاب سفال می‌گویند اما این کلمه محصولات لعابدار را نیز در بر می‌گیرد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

کاشی سرامیک



:: برچسب‌ها: کاشی سرامیک , خرید کاشی سرامیک , خرید کاشی , خرید سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

رنگ کاشی های سنتی

معماری سنتی از دیرباز مورد علاقه افراد زیادی قرار داشته است و اشخاص بسیاری به استفاده از این سبک تمایل دارند. هر فردی به راحتی می‌تواند با این سبک از معماری ارتباط برقرار کرده و با قرار گرفتن در این فضا، احساس آرامش نماید. دلیل این امر توجه به روحیات و سرشت انسان در طراحی این سبک است. در معماری سنتی ایرانی از عناصر مختلفی بهره گرفته می‌شد تا فضایی پر از جریان زندگی و رنگ و نقش ایجاد شود.

استفاده از اِلمان‌های مختلف مانند حوض، کاشی‌های رنگی، دیوارهای آجری، سقف‌هایی با گچبری‌های جذاب، طاقچه در اتاق‌ها،‌ شیشه‌های رنگی در درب‌های چوبی و … از عناصر اصلی این نوع از معماری محسوب می‌شد. فضایی که در آن آرامش و تعالی روح اهمیت زیادی داشت. با استفاده از رنگ‌های مختلف و همچنین حضور آب در میان حوض، زندگی جریان پیدا می‌کرد.

در دهه هشتاد شمسی این سبک از معماری، با وجود محبوبیت بالا در میان افراد و بیش‌تر به دلایل اقتصادی، به حاشیه رفت و آپارتمان‌های مدرن از سطح زمین سربرآوردند. زیرا این سبک از معماری مستلزم استفاده از مساحت زیادی از زمین بود و با وجود آپارتمان،‌ در همان فضا افراد می‌توانستند بناهای مسکونی بیش‌تری ایجاد کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

رنگ کاشی های سنتی



:: برچسب‌ها: رنگ کاشی های سنتی , کاشی های سنتی , کاشی سنتی , خرید کاشی , کاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

هر منزلی،‌ فارغ از ابعاد آن، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. آشپزخانه، اتاق خواب،‌ سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی،‌ حمام و … از بخش‌های تشکیل دهنده منزل هستند. انتخاب دیوارپوش مناسب برای این فضاها از دغدغه‌های اصلی در زمان تغییر دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. دیوارپوش مناسب برای هر محیطی باید با توجه به کاربرد همان فضا انتخاب شود و به گونه‌ای باشد که شما نگرانی از بابت آسیب رسیدن به آن نداشته باشید.

برای مثال همواره مناسب‌ترین دیوارپوش برای سرویس بهداشتی و حمام، سرامیک دیواری است که کیفیت بالایی داشته و مقاومت آن در جذب آب،‌ دوام بالایی را به همراه دارد. با توجه به تنوع بالای انواع دیوارپوش‌های جدید، هنوز هم سرامیک محبوب‌ترین دیوارپوش برای آشپزخانه به شمار می‌رود. زیرا دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و شستشو است و در برابر مواد شوینده دچار آسیب نمی‌شود.

در سال‌های اخیر نیز با توجه به استقبال از سرامیک‌های مخصوص دیوار، گروهی از این محصولات تولید شده‌اند که لوکس و شیک بوده و برای دیزاین دیوارهای سالن پذیرایی نیز به کار می‌روند. این نوع از سرامیک‌ها، جدیدترین نوع سرامیک دیواری محسوب می‌شوند و انواع مختلفی دارند که امکان استفاده در دکوراسیون مدرن و کلاسیک را به شما می‌دهند.

در ادامه به صورت مفصل در مورد انواع سرامیک سرویس بهداشتی، آشپزخانه و دکوراتیو به صحبت خواهیم پرداخت و نکاتی را در خصوص انتخاب سرامیک دیواری مناسب برای تمامی فضاها یادآور می‌شویم. اگر قصد تعویض سرامیک منزل خود را دارید با ما همراه باشید تا نکاتی را در این خصوص متذکر شده و در جهت انتخاب درست و مناسب، کمکی ارائه کنیم.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

لمس جریان زندگی در خانه با انتخاب سرامیک دیواری



:: برچسب‌ها: سرامیک دیواری , خرید سرامیک دیواری , انتخاب سرامیک دیواری خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

جذاب‌ترین بخش در ساختن یک بنا، همواره طراحی داخلی و نمای بیرونی آن است که باعث می‌شود یک ساختمان جذاب و شیک به نظر رسیده و توجه هر بیننده‌ای را جلب کند و یا کسل‌کننده و نازیبا به نظر بیاید. انتخاب پوشش مناسب و نوع متریال به کار رفته در طراحی فضای داخلی و نمای بیرونی بنا نیز اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب این بخش از ساختمان، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید محیطی زیبا را خلق کرده و فضایی دل‌انگیز ایجاد نمایید.

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای دیزاین بخش‌های داخلی بنا و همچنین نمای بیرونی، استفاده از سرامیک است. سرامیک‌ها دارای قدمت بالایی هستند و به نحوی از خانواده سفال‌ها محسوب می‌شوند که از گذشته تا به امروز نقش مهمی در زندگی انسان داشته‌اند. در ابتدا سفال را به صورت خام مورد استفاده قرار می‌دادند، اما متوجه شدند با پخت سفال و ایجاد حرارت، مقاومت محصول بسیار افزایش می‌یابد.

از این شیوه برای تهیه ظروف، آجر و … استفاده می‌شد. پس از گذشت مدتی و پی بردن به ماهیت سرامیک، با کم و زیاد کردن حرارت کوره‌ها و همچنین اضافه کردن لعاب سرامیکی به روی سفال،‌ سرامیک‌های امروزی شکل گرفتند که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند.

 

برای خرید سرامیک و مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

سرامیک



:: برچسب‌ها: سرامیک , خرید سرامیک , فروش سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

در هنگام تغییر دکوراسیون منزل، همواره انتخاب‌های گوناگونی در پیش رو خواهید داشت. هر فردی قصد دارد تا بهترین انتخاب را داشته باشد و فضایی جدید و خاص را خلق کند. برای این منظور لازم است تا اطلاعاتی در خصوص انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای فضای خانه کسب نمایید. در انتخاب نوع کاشی مناسب مهم است تا ابعاد منزل خود را در نظر بگیرید. در فضاهای بزرگ، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت و می‌توانید در محیط منزل و در فضاهایی مانند سرویس‌های بهداشتی،‌ آشپزخانه، سالن پذیرایی و … از انواع رنگ‌های تیره استفاده کرده و محیطی جذاب را خلق کنید.

اگر فضای منزل شما کوچک بوده و محدود است نیز نگران نباشید. برای این فضا نیز انتخاب‌های زیادی در پیش رو دارید. شما می‌توانید این محیط کوچک را به زیبایی دیزاین کرده و از فضای منزل خود نهایت استفاده را ببرید. تنها نکته‌ای که لازم است مد نظر بگیرید، استفاده از رنگ‌های روشن در فضای منزل است. شما با داشتن اطلاعاتی کافی در خصوص دیزاین منزل، می‌توانید فضاهای محدود در منزل خود را به خوبی تزئین کنید و محیطی دل‌انگیز ایجاد نمایید. یکی از مناسب ترین انواع سرامیک برای فضاهای کوچک، استفاده از سرامیک سفید است.

این سرامیک فضا را پرنور نشان داده و به همین دلیل محیط را بزرگتر از آن‌چه هست، نمایش می‌دهد به همین دلیل پرطرفدارترین رنگ در دکوراسیون منازل کوچک محسوب می‌شود. مهم است که در دکوراسیون منزل خود، به چه نحوی از از این سرامیک استفاده نمایید تا از نظر بصری بر ذهن بیننده اثر گذاشته و وسعت محیط را بیش‌تر احساس کند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

با سرامیک سفید فضای خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهیم



:: برچسب‌ها: سرامیک سفید , خرید سرامیک سفید , سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پرنیان

در سال‌های اخیر استفاده از سبک دکوراسیون مدرن در جامعه رواج یافته است و افراد زیادی اقدام به تغییر دکوراسیون منزل خود کرده‌اند. در این سبک از دکوراسیون توجه بیش‌تری به زیبایی محیط و ایجاد فضاهایی راحت از نظر بصری می‌شود. اساس این نوع دکوراسیون بر ایجاد محیط‌هایی پر از آرامش و احساس است. در دکوراسیون مدرن استفاده از رنگ‌های خنثی که به راحتی با اغلب فضاها و لوازم و همچنین رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود، اولویت دارد.

اصولا از طیف رنگ‌های خنثی برای همراه کردن دکوراسیون استفاده شده و رنگ‌های دیگری مانند آبی، سبز و … با توجه به فضای مورد استفاده به آن اضافه می‌شود تا در نهایت محیطی زیبا و راحت داشته باشیم. اگر مایل هستید فضایی پر از آرامش داشته باشید می‌توانید از ترکیب رنگ آبی در کنار طوسی بهره‌مند شوید،‌ اما اگر به دنبال یک هماهنگی زیبا بین نیروی رنگ‌های سرد و گرم و ایجاد تعادل در محیط باشید، توصیه ما به شما استفاده از رنگ‌هایی مانند قرمز و نارنجی در کنار رنگ‌های خنثی است.

با استفاده کمی از رنگ‌های گرم می‌توانید به خوبی سکوت فضا را شکسته و حس پویایی و حرکت را به محیط تزریق کنید. در گذشته عموما از رنگ سفید برای ایجاد محیط‌های خنثی استفاده می‌شد،‌ اما استفاده از این رنگ معایب زیادی به همراه داشت. به همین جهت در سال‌های اخیر رنگ طوسی به عنوان یک رنگ خنثی و پر از جذابیت، به  محبوب‌ترین رنگ در دکوراسیون مدرن تبدیل شده است.

با استفاده از طیف‌های متنوع رنگ طوسی در فضاهای مختلف مانند محیط منزل، محیط‌های اداری و … می‌توان به یک هارمونی زیبا رسید. یکی از المان‌های مهم در طراحی فضا، کاشی و سرامیک های دیوار و کفپوش هستند. به همین دلیل تمایل افراد به استفاده از کاشی طوسی در دکوراسیون فضاهای مدرن افزایش یافته و انواع مختلفی از این محصول توسط شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ در بازار عرضه شده است.

این نوع از کاشی‌ها دارای کاربردهای متفاوتی بوده و قیمت‌های متنوعی دارند که با توجه به فضا و همچنین بودجه فرد، تهیه می‌شوند. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تا نقش این نوع از دیوارپوش و کفپوش را در انواع دکوراسیون و فضاها بررسی کنیم و نکاتی را در جهت خرید کاشی مناسب برای محیط‌های مختلف یادآور شویم. اگر قصد تغییر حال و هوای منزل خود را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با مصارف متنوع این نوع کاشی در انواع فضاها آشنا شوید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

کاشی طوسی در دکوراسیون



:: برچسب‌ها: کاشی , خرید کاشی , کاشی طوسی در دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 تير 1400 | نظرات ()